מוסיקה תלמידי בית הספר השתתפו השנה בפרויקט מוסיקאלי בו יצרו וערכו מוסיקה באמצעות המחשב, הלחינו, שרו, ניגנו והפיקו יצירות מוסיקאליות מקוריות. במהלך הפרויקט נפגשו התלמידים עם נגני הסימפונייטה במשכן לאומנויות הבמה, צפו בקונצרט, נחשפו לכלים השונים וקיבלו הסברים מחברי התזמורת. שיאו של הפרויקט היה השתתפות פעילה של התלמידים בקונצרט, בו הוצגו התוצרים המוסיקאליים. בקונצרט לקחו חלק גם התלמידים שלא השתתפו בהקלטות, אך הגיעו להישגים מכובדים בתחום הנגינה בפרט ולימודי המוסיקה בכלל. הקונצרט נערך בחדר המוסיקה, כל תלמיד שהשתתף הציג את יצירתו ואת הרקע התאורטי של הסגנון המוסיקאלי בו הוא ניגן או יצר. בחוויה המיוחדת לקחו חלק כל תלמידי ביה"ס, הצוות החינוכי וכל ציוותי המחלקה: רפואי, טיפולי וסיעודי. התהליך, שבסופו הקונצרט, הביא להעצמת המשתתפים, לקבלת תחושת מסוגלות והעלאת הדימוי העצמי.
מדעי התזונה במסגרת שיעורי המדעים פועלים התלמידים במטבח לימודי, כחלק מתכנית החינוך לבריאות ותזונה נכונה. הפעילויות מכשירות את התלמיד לחיי עצמאות, אורח חיים בריא, ארגון וסדר, עבודה בצוות, מודעות לכללי בטיחות ועוד. המטבח הלימודי פועל יומיים בשבוע והפעילות מתוגברת סמוך לחגים ואירועים מיוחדים.
רובוטיקה השנה שולבו לימודי הרובוטיקה במערכת השיעורים השבועית, במהלכם מתנסים התלמידים בבנייה ובתכנות רובוטים באמצעות תוכנת מחשב ייעודית. לימודי הרובוטיקה מהווים מנוף לקידום תחום המדע והטכנולוגיה, תוך פיתוח יצירתיות, סקרנות, חקר ולמידה משמעותית.
לוחות אינטראקטיביים במהלך השנתיים האחרונות הותקנו בכל חדרי הלימוד לוחות "חכמים" אינטראקטיביים, המאפשרים הצגת חומרים לימודיים בצורה רב-חושית המובילה ללמידה יעילה יותר. שילוב טכנולוגיות מתקדמות בחינוך מוביל לשינוי במגוון רחב של היבטים פדגוגיים, כמו מעורבות התלמידים בלמידה ושינוי בתפקיד המורה בכיתה; המורה הופך למנחה ולמייצר הזדמנויות. הצגת חומרים לימודיים תוך שילוב של ייצוג חזותי ומילולי מובילה להענקת משמעות יעילה יותר, לקידוד עשיר יותר תוך קישור לפריטים רבים בזיכרון ומאפשרת שליפת מידע קלה יותר.
|